İSVEÇ DEVLET TELEVİZYONU SVT; ÇİN'İ TAKMADI
SON DAKİKA

İSVEÇ DEVLET TELEVİZYONU SVT; ÇİN'İ TAKMADI

Doğu Türkistan'da Çin tarafından esir kampında 4 ay zorla tutulan Doğu Türkistan asıllı Sayragul Sauytbay, esir kampında kaldığı sürede zarfında gördüğü Çin zulmünü İsveç devlet televizyonu SVT'ye anlatmıştı.

Ancak Çin'in Stockholm Büyük elçiliği Doğu Türkistan asıllı Sayragul Sauytbay'ın yalan söylediğini ve Uygur Müslümanlarının Çin'de rahat bir şekilde yaşadığını öne sürerek İsveç devlet televizyonun bu yalanlara geçit verdiğini savundu ve anti Çin propagandası yapmayı bırakmasını talep etti.

İsveç devlet televizyonu SVT, Çin'in Stockholm Büyük elçiliği tarafından kendilerine yapılan baskıyı kabul etmeyeceklerini belirterek gazetecilik ilkelerine göre hareket ettiklerini ifade etti.

Bun’un üzerine İsveç televizyonlarında Doğu Türkistan meselesi gündem oldu.

FATMA HASAN
Bu Haberi 198 kişi okudu!
YORUMLAR
YORUM YAP
0 Yorum bulunmaktadır.